torsdag 18 november 2010

Etapp 1, riva ut

P1000291
Före – ohygglig heltäckningsmatta

P1000304
Efter – underbart gammalt brädgolv

Har fått tillträde till nya huset och har nu påbörjat dom mest akuta sakerna – få ut heltäckningsmattan på ovanvåningen samt riva ut köket. På båda ställena ligger det helt fantastiska brädgolv under några lager mattor. Dom har en lite silvergrå ton och jag gillar dom egentligen som dom är men åtminstone i köket ska ett lager vit färg på. Det har sina skavanker här och var men jag gillar känslan av gamla golv så jag tänker inte försöka “fixa till” dom innan målning.

P1000288

P1000307
Grabbarna i arbete…=)

Taken ska målas vita och det var inget kul projekt märkte jag när jag gick loss med rollern på ett av taken. Nån som har tips på hur man lättast målar ett paneltak?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar